10 redenen om als bedrijf, business, organisatie, thought leader een podcast te maken

 

Het starten van een podcast biedt bedrijven, organisaties, en thought leaders een unieke reeks voordelen die kunnen bijdragen aan hun groei en invloed. Hier zijn 10 redenen om het starten van een eigen podcast te overwegen:

 

  1. Positioneer jezelf als een expert: Door waardevolle en informatieve content te delen, kun je jezelf of je organisatie positioneren als een autoriteit in je vakgebied. Dit kan helpen om vertrouwen en geloofwaardigheid bij je publiek op te bouwen.

  2. Bereik een nieuw publiek: Podcasts kunnen helpen om een nieuw publiek te bereiken dat misschien nog niet bekend is met je merk of boodschap. Luisteraars die naar podcasts zoeken, kunnen je content ontdekken en geïnteresseerd raken in wat je doet en in wat je te bieden hebt.

  3. Bouw een relatie op met je publiek: Podcasts bieden de mogelijkheid om op een persoonlijkere manier met je doelgroep te communiceren. Door regelmatig content te delen, kunnen luisteraars het gevoel krijgen dat ze je kennen, wat vertrouwen en loyaliteit opbouwt.

  4. Een podcast zorgt voor meer websitebezoekers: Een podcast geeft je meer online zichtbaarheid en dus ook meer websitebezoekers. Je website kan zelfs hoger gaan scoren in de zoekmachines. Zet je podcast op je website. Maak een aparte pagina aan waarop je alle afleveringen zet. En als je de juiste zoekwoorden gaat gebruiken in de shownotes van je podcast, zal Google je website nog interessanter gaan vinden.

  5. Een podcast zorgt voor meer leads: Gebruik een podcast om te verwijzen naar je website. Zorg dat je een call-to-action in je podcast verwerkt en dat je op die manier de luisteraars naar een interessante landingspagina brengt. Op die manier kan je je luisteraars doen converteren en verzamel je zo zijn gegevens voor verdere opvolging. Werk een slim marketing automation plan uit en versterk nog meer je relatie met de luisteraar.

  6. Een podcast zorgt voor waardevolle content: Als je het slim aanpakt, dan past een podcast perfect binnen je marketing- en contentstrategie. Uit élke aflevering kan je verschillende contentvormen destilleren: video-snippets, audiofragmenten, blogs, quotes,... en kan je telkens weer opnieuw gebruiken waardoor je beter vindbaar zal zijn.

  7. Podcasten betekent je netwerk uitbreiden: Nodig gasten uit in je podcast! Het is een perfecte manier om met nieuwe mensen in contact te komen en relaties op te bouwen met andere thought leaders en professionals. Door connecties te maken, kan dit leiden tot samenwerkingen, partnerships of gewoon waardevolle connecties.

  8. Flexibiliteit in consumptie: Podcasts zijn het medium bij uitstek om op bijzondere momenten met je doelgroep in contact te komen. Denk bijvoorbeeld aan de uren dat je publiek in de auto zit, aan het sporten is of aan het strijken is. Geen enkel medium is hiertoe in staat omdat de vorm het gewoon niet toelaat (video, tekst, foto,...). Het medium podcast kan geconsumeerd worden waar en wanneer de luisteraar wil. Dit vergroot de kans dat je boodschap echt gehoord zal worden.

  9. Een podcast is kosten-efficiënt: Het starten van een podcast kan relatief goedkoop zijn in vergelijking met andere vormen van media.

  10. Creatieve vrijheid: Een podcast geeft je creatieve vrijheid om je merkverhaal op je eigen manier te vertellen. Met een podcast kan je als thought leader volledig jezelf zijn. Je kan experimenteren, verschillende onderwerpen proberen en je podcast volledig afstemmen op wie jij bent en wat je publiek graag wil horen.

 

Zakelijk podcasten Antwerpen

Meer weten over ons unieke podcast groeitraject?

Je wil een podcast, maar je weet niet hoe je eraan begint? Samen bedenken we een format dat werkt voor jou en je doelgroep. Met een uniek all-in-one traject helpen we creëren, produceren én lanceren.

SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang
alle podcast nieuws in je mailbox.

klaar om te starten?

Podcastidee bespreken? 
Neem contact op en je hoort snel van ons.